Scholen

Bij Stichting EduCare bieden we professionele begeleiding en coaching op scholen. Hiermee ontlasten we de coördinatoren, mentoren en docenten met bepaalde taken en gesprekken. Onze begeleiders en coaches zijn experts op het gebied van onderwijs en opvoeding en hebben veel ervaring in het begeleiden en coachen van kinderen en jongeren. We bieden ondersteuning bij verschillende onderwerpen zoals studievaardigheden, sociale vaardigheden, motivatie en planning. Door onze begeleiding en coaching willen we kinderen en jongeren helpen om hun volle potentieel te bereiken en hun zelfvertrouwen te vergroten. We werken samen met scholen om een veilige en positieve leeromgeving te creëren, waarbij we streven naar een goede samenwerking tussen ouders, leerlingen en school.

Bijles

Bij Stichting EduCare bieden we bijles op maat aan, waarbij we ons richten op de individuele behoeften en leerstijl van ieder kind. Onze bijlessen worden vaak gegeven in kleine groepen van 1 op 1 of 1 op 3, zodat we voldoende aandacht kunnen besteden aan ieder kind en maatwerk kunnen bieden. Door deze persoonlijke benadering kunnen we kinderen en jongeren effectief ondersteunen bij het verbeteren van hun prestaties en het ontwikkelen van hun vaardigheden. Onze ervaren professionals staan klaar om kinderen en jongeren te helpen bij vakken waar ze moeite mee hebben en hen te motiveren om hun volle potentieel te bereiken.

Rekenen

Bij Stichting EduCare vinden we rekenen een belangrijke vaardigheid voor kinderen en jongeren, omdat het een basis legt voor hun verdere ontwikkeling en succes in het leven. Daarom organiseren we regelmatig rekendagen waarbij kinderen en jongeren op een interactieve manier extra rekenles krijgen. Tijdens deze dagen leren ze niet alleen de basisprincipes van rekenen, maar ook hoe ze deze kunnen toepassen in het dagelijks leven. Onze professionele en ervaren docenten zorgen ervoor dat kinderen en jongeren de aandacht en ondersteuning krijgen die ze nodig hebben om hun rekenvaardigheden te verbeteren. Door deze extra ondersteuning willen we kinderen en jongeren helpen om meer zelfvertrouwen te krijgen in hun rekenvaardigheden en hen voorbereiden op hun toekomst.

Leer en sport activiteit

Bij Stichting EduCare organiseren we leer- en sportactiviteiten tijdens schoolvakanties. Onze activiteiten zijn gericht op het stimuleren van leren en ontwikkelen, terwijl kinderen tegelijkertijd plezier hebben met sport en spel. Tijdens deze activiteiten combineren we leeractiviteiten met leuke en uitdagende sportactiviteiten, waardoor kinderen spelenderwijs nieuwe vaardigheden en kennis opdoen. Ons ervaren en professionele team zorgt voor een gevarieerd programma met leerdoelen en activiteiten die passen bij de leeftijd en interesses van de kinderen. Zo bieden we kinderen en jongeren een leuke en educatieve manier om hun schoolvakantie door te brengen en hun sociale en cognitieve vaardigheden verder te ontwikkelen.

Beginnende geletterdheid

Bij Stichting EduCare vinden we het belangrijk dat kinderen al op jonge leeftijd in aanraking komen met geletterdheid. Daarom bieden we ondersteuning op het gebied van beginnende geletterdheid, waarbij we kinderen op een speelse en interactieve manier leren lezen en schrijven. Door kinderen op jonge leeftijd te stimuleren en te ondersteunen bij hun geletterdheid, leggen we een stevige basis voor hun verdere ontwikkeling en levenslang leren. Onze professionals hebben veel ervaring en expertise op het gebied van beginnende geletterdheid en kunnen scholen en ouders ondersteunen bij het bevorderen van de geletterdheid van hun kinderen.

Coaching

Bij Stichting EduCare bieden we coaching op scholen en in persoonlijke trajecten, in de ruimste zin van het woord. Onze ervaren en professionele coaches werken met kinderen, jongeren en volwassenen om hen te helpen hun doelen te bereiken en hun volle potentieel te benutten. Of het nu gaat om het verbeteren van prestaties op school, het verhogen van zelfvertrouwen of het navigeren door uitdagende situaties in het dagelijks leven, onze coaches bieden individuele begeleiding en ondersteuning op maat. We geloven dat iedereen uniek is en daarom werken we met een persoonlijke aanpak die past bij de behoeften en doelen van de persoon. Onze coaching heeft als doel om een veilige en positieve omgeving te creëren waarin groei en ontwikkeling mogelijk is. We zijn er trots op om mensen te helpen om hun potentieel te ontdekken en te bereiken.

Geplande evenementen

Beginnende Geletterdheid

Tijdens de herfstvakantie organiseert Stichting Educare een 3-daagse cursus Beginnende Geletterdheid voor kinderen tussen 4 en 7 jaar. Deze cursus is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en richt zich op de ontwikkeling van lees- en schrijfvaardigheden bij jonge kinderen. De cursus wordt op een veilige en speelse manier aangeboden, zodat de kinderen op een leuke manier kunnen leren. Doe mee en geef je kind een voorsprong op school!

Locatie: MFA de Symfonie te Tilburg-Noord (LET OP: Locatie kan aangepast worden aan de hand van aanmeldingen)

Herfstvakantie 2023

Leren leren

Leren leren, oftewel het ontwikkelen van studievaardigheden en het leren plannen en organiseren, is een belangrijk aspect van goed onderwijs. Volgens het Platform Onderwijs2032 is het ontwikkelen van metacognitieve vaardigheden een belangrijk doel van het onderwijs. Bij stichting educare bieden wij daarom begeleiding en coaching aan om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van deze vaardigheden, zodat zij op een effectieve en efficiënte manier kunnen leren.

Locatie: De Rooi Pannen vmbo Eindhoven

Rekenen

Rekenen is een belangrijke vaardigheid die nodig is voor verschillende aspecten in het dagelijks leven en op school. Bij stichting educare bieden we niet alleen bijlessen aan, maar organiseren we ook regelmatig speciale rekendagen. Tijdens deze dagen krijgen kinderen en jongeren extra rekenles om hun rekenvaardigheden te verbeteren en zo hun kansen op school en in de toekomst te vergroten.

Locatie: Zodra de locatie bekend is krijgt u

bericht of ziet u dat hier op de website.

Meivakantie 2023

Heb je vragen over onze geplande activiteiten? Klik dan op de knop hieronder en neem contact met ons op. Wij helpen je graag verder!